Bu aralar TA3AS ile birlikte bir ADS-B alicisi yapmak icin yola koyulduk.. Bol miktarda dokuman ve sayfa geziyorum.. Edindigim bilgileri baskalari da faydalansin diye bir araya getirmeye calisacagim .
———————-
ADS-B Nedir ?
Havacılıkta radar kullanımının yerini alacak, uçanların ve hava trafik kontrolorlerinin havada bulunan uçakların konumlarını çok daha kesjin olarak görebilecekleri bir iletişim yöntemidir.
Bu yöntem eski sistemlere göre çok daha uzun mesafedeki hareketlerin de izlenebilmesine imkan sağlamaktadır.
A: Automatic = Herzaman açıktır ve opratör müdahalesi gerektirmez
D: Dependent = GNNS pozisyon bilgisi ile ilişkilendirilmiştir
S: Surveillance = radar gibi tarama mantığına sahiptir
B: Broadcast = Uçağın pozisyonunu sürekli olarak diğer uçaklara ve yerdeki alıcılara yayınlar
NASIL ÇALIŞIR ?
Radarlar antenlerinden bir elektromanyetik dalga göndererek bunun karşı nesnelerden yazsımalarını gözlemleyip anlamlandırırlar. ADS-B cihazları ise GNSS (GPS, vb.) uydularından aldıkları kendi pozisyonlarının bilgisini ADS-B verisi ile yayınlarlar. Böylece pozisyon verisinin doğruluğu, uzaklık, hava şartları, atmosferik durumlar ve irtifa gibi bileşenlerden etkilenmez.
genel bir uygulamada, GNSS (GPS, galileo, vb.) sisteminden alınan pozisyon bilgisine, hız, yön, yükseklik, uçuş numarası, kuyruk numarası gibi bilgiler de eklenerek ADS-B mesajları oluşturulur. Bu mesajlar uçakta bulunan ADS-B vericisi aracılığı ile diğer uçaklardaki, yer istasyonlarındaki, uydulardaki ADS-B alıcılarına ve burdan aktarılarak da hava trafik kontrol merkezlerine ulaştırılır.
Çalışma frekansı : 1090Mhz’dir
Yorum